etsy הסטטיסטיקות (החדשות) של אטסי:
עודכן: 10 באוג׳ 2019
הסטטיסטיקות באטסי הן כלי הניהול החזק ביותר של הפלטפורמה
סוחר באיביי או באמזון יכול רק לחלום על מידע כזה , מדויק ומפולח.
בסטטיסטיקות החדשות של etsy ניתן לראות את כמות הצפיות והביקורים בחנות לפי תאריכים ואפילו ברמה היומית, ניתן לראות מאילו מדינות הביטו על החנות, דרך אילו ביטויים מצאו אותי ומה הפריטים הנצפים ביותר.
מבט על אותם נתונים בהחלט יכול לכוון אותי כבעל חנות.לדוגמא אם אני מוכר שרשראות מלה ליוגה
וכתבתי בכותרות
yoga necklace , mala necklace, 108 beads necklace
בסטטיסטיקות אוכל לדעת מה הביטוי שהביא לי את מירב התנועה.
אח"כ אוכל גם לבדוק מה הפריט האהוב ביותר , מה הנצפה ביותר.
ואף אוכל לערוך AB TESTING - ולראות תוצאות בהמשך-
AB TESTING - הוא ניסוי בו לוקחים 2 מודעות זהות ועורכים באחת מהן שינוי ובמהלך תקופה מסוימת בודקים איך השינוי השפיע על כמות ההקלקות על הפריט
לדוגמא- אם אקח את אותה שרשרת ואשכפל את דף המכירה (LISTING ) ואשנה את התמונה הראשית בלבד
אתן לשני דפי המכירה לרוץ ובעוד כשבוע אראה על איזה דף הקליקו יותר וכך אבין איזה סגנון צילום מועדף על לקוחותי ( ממליץ לעשות זאת במקביל על כמה דפי מכירה כדי לקבל מובהקות)
בסטטיסטיקות אוכל אף לראות מאילו מדינות מגיעה אלי התנועה- כך שאם מלבד ארה"ב (שאמורה להוות 60% מהתנועה) אראה שיש תנועה גדולה באופן חריג- נניח 500 צפיות יומיות מארה"ב ועוד 350 צפיות מרוסיה- אבין שיש משהו במוצרים שלי שתואם לטעמן של המוסקוואיות .
מה אוכל לעשות עם נתון זה? לכתוב ברוסית.
באטסי יש אפשרות לתרגם דפי מכירה לשפה המקומית
(לגרמנית ,הולנדית, איטלקית, ספרדית, צרפתית, פורטוגזית רוסית ויפנית)
וכך אוכל לפנות לאותו קהל בשפה המקומית.
נקודה נוספת היא- מנין הגיעה התנועה- האם מetsy ? האם etsy app ? האם מפינטרסט או פייסבוק? נוכל לראות זאת בסטטיסטיקות- וכך להבין- האם הקמפיין בפייסבוק הביא לי תנועה לאטסי? האם העלאת פריטים לפינטרסט הובילה מתינינות חדשות לחנות שלי באטסי?
האם זה ששמתי את הלינק לחנות האטסי שלי בBIO של האינסטגרם הביא את העוקבות לETSY ?
הכל שם בSTATS
ואפילו ביטויים ורעיונות לפריטים למכירה, אטסי ממש נותנים לנו כאן רשימה של מה שהלקוחות שלי חיפשו
ואם אף נרצה לצלול לעומק ולהבין האם הלקוחות שלי מסתובבות בחנות או רק פוגשות את הפריט הראשון ואח"כ עוזבות- אוכל לדעת זאת ע"י הפעלת הסינון של VISIT ו VIEWS
VISIT – זה כמות המבקרות בחנות האטסי שלי
VIEWS – זו כמות הצפיות בדפים
כך שאם 40 לקוחות הסתובבו אצלי בחנות היום וצפו ב200 פריטים- זה יראה כ 40 visits ו200 views
והמסקנה לגבי הפעילות היא שבממוצע כל מבקרת בחנות שלי מביטה ב5 פריטים (200/40)
אם היחס הוא 1:1 או פחות מ1:2 זה אומר שרוב הלקוחות לא מסתובבות אצלי בחנות- בעצם רואות פריט אחד וממשיכות הלאה-
הייתי רוצה שלקוחות הETSY שלי ישארו אצלי בחנות- הן באות לקניון שנקרא אטסי- אני רוצה שהן ישארו אצלי בחנות. נסו להגדיל את היחס הזה- ע"י הפניה לפריטים נוספים- לפריטים משלימים, סקרנו את הלקוחות וגרמו להן להרגיש בנוח להסתובב אצלכן בחנות.
מציע לבדוק את הסטטיסטיקות מידי שבוע , לבחון האם שינוי שביצעתן אכן הניב צפיות ומכירות.
אסיים בכך שיש חנויות רבות שמייצרות לעצמן הכנסה נאה מאטסי, רוב סיפורי ההצלחה הן סיפורים של עבודה קשה, כשלונות קטנים בדרך, שהופכים לשיעורים לחיים, אטסי הוא אתר שמצריך תפעול, הסטטיסטיקות בהחלט יכולות לשפוך אור על עבודתנו.
זה הלינק לסטטיסטיקות החדשות http://www.etsy.com/opt-in/shop-stats
אשמח לתגובות והערות
לירן וויס